Velký koncern i freelancer nabízející své služby tzv. „na volné noze“ mají leccos společného. Jednou z věcí, která platí pro obě formy podnikání, je potřeba kvalitního marketingu. Ten klasický marketing, tj. ten ve formě billboardů, reklam v tištěných časopisech nebo dokonce v televizi, je velmi nákladný a nesnadný na realizaci. I proto je především doménou velkých firem. Online marketing je ale opravdu pro každého.
Online marketing
Online marketing může mít celou řadu podob, mezi ty nejtypičtější patří zobrazování reklamy ve vyhledávání (např. na Google, Seznamu či ve vyhledávači Bing), bannerová reklama na webech, videoreklamy na YouTube či tzv. obsahový marketing. Někdy je také používán pojem ppc reklama.
Výhody online reklamy spočívají v několika faktorech. Jedná se totiž o její dostupnost, možnost přesného cílení reklamy a také rychlá odezva s možnostmi okamžitě reagovat na průběžné výsledky reklamní kampaně. Vynechat nelze ani zmínku o tom, že online marketing má velmi nízký práh přístupnosti, jinými slovy, nízké vstupní náklady.
Kromě uvedených výhod je online marketing také ideálním nástrojem pro remarketing, tj. oslovování těch lidí, kteří již váš web nebo e-shop v nedávné době navštívili. Takoví lidé jsou extrémně zajímaví, neboť o nějaký váš produkt zjevně alespoň základní zájem mají. Je proto třeba se jim připomenout. Technicky je remarketing řešen pomocí cookies souborů a má opravdu velké možnosti.
Jak zařídit, aby byla kampaň efektivní?
Plánování reklamní kampaně je třeba začít definováním potřeb a požadavků inzerenta, dále bude pokračovat analýzou prostředí, ve kterém bude kampaň probíhat. Naprosto zásadní je potom definice cílového publika.
Ať již budete svojí reklamní kampaň realizovat v jakémkoliv systému, pravděpodobně budete schopni poměrně snadno nastavit všechny jeho parametry. K tomu, aby byla kampaň skutečně efektivní, je mnohem rozumnější nechat si kampaň realizovat u profesionální marketingové agentury.