Home office nabízí mnoho výhod, včetně flexibility nastavení harmonogramu, úspory času a peněz odstraněním každodenního dojíždění, a umožnění zahájení podnikání s minimálními režijními náklady.
Úspěch v domácí kanceláři však vyžaduje vytvoření prostoru, který podporuje účinnost v netradičním pracovním prostředí. Budete chtít definovat profesionální pracovní oblast, co odděluje vaše podnikání od osobního života. Důležité je umístění, osvětlení a omezení nepořádku.
TIP: Pokud si čtete tento článek je zřejmé, že potřebujete něco ve svém pracovním životě změnit. Home Office je zajisté super a má několik benefitů. Ovšem, není tak lekhé oddělit práci od soukromí. Pokud vám toto nejde. Zkuste se poohlédnout po pronájmu kanceláře.
Vyberte správné místo
V ideálním případě by vaše kancelář měla být v klidném prostředí, co vám umožní trochu soukromí. To je zvláště důležité, pokud sdílíte dům s partnerem, dětmi nebo spolubydlícími. Možná zjistíte, že náhradní místnost s dveřmi může snížit hluk zbytku domu, pokud budete často telefonovat. Pokud se setkáváte s klienty ve vaší domácí kanceláři, může mít smysl vybrat si pokoj poblíž předního vchodu do domu.
Nepodceňujte světlo
Nastavte si domácí kancelář tak, aby měla dostatek světla. Pokud něco z toho zahrnuje přirozené světlo, uděláte maximum:
- Teplé světlo, například světlo z ohně, podporuje relaxaci.
- Studené světlo, například denní světlo, zvyšuje produktivitu a bdělost. To je to, co ve své domácí kanceláři chcete.
Okna a vystavení dennímu světlu mohou také ovlivnit vaši fyzickou a duševní pohodu. Práce v prostoru s přirozeným světlem může snížit bolesti hlavy a únavu očí, což vám umožní být produktivnější a dlouhodobě zdravější.
Oddělte profesní život od osobního
Zabraňte tomu, aby se váš osobní život přelil do vašeho obchodního života – a naopak. Založení obchodního bankovního účtu je prvním krokem, který vám pomůže vyhnout se míchání osobních výdajů s vašimi obchodními. Ukládejte osobní šeky, poštu, záznamy o klientech a finanční záznamy na vyhrazené místo ve vaší kanceláři, nikoli do osobních dokumentů.
- Home office musí být hlavním místem podnikání.
- Používejte tuto kancelář výhradně pro pracovní účely.
To znamená, že nemůžete současně dávat pozor na své děti, když se dívají na televizi na druhé straně místnosti. A je v pořádku, pokud musíte občas cestovat za prací, navštívit klienty nebo místa zákazníků, pokud své podnikání efektivně provozujete z prostoru své domácí kanceláře.
Dopřejte si pauzy
Výzkum zjistil, že budete produktivnější, pokud budete v průběhu dne vstávat a trochu se protahovat. Tyto krátké doby duševního odpočinku mohou zlepšit vaši pozornost, ale je snadné na ně při home office zapomenout. Než se nadějete, odpracovali jste třetí den za sebou 14 hodin.
Pracovníci v home office se častěji přepracují než v tradičním pracovním prostoru. Připravte si nějaký způsob, jak sledovat čas v kanceláři, ať už jsou to hodiny na zdi nebo budík v telefonu. Sledování času vás povzbudí k efektivnímu rozložení pracovního dne a pomůže vám udržovat pravidelnou pracovní dobu a zdravou rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem.
Udržujte svou kancelář bez nepořádku
Když je váš pracovní prostor v nepořádku, vaše mysl nemůže myslet jasně. Prvním krokem při úklidu kanceláře je jednoduše se zbavit věcí, které nepotřebujete. Pokud jde o položky, co nepoužíváte každý den, existuje mnoho organizérů. Využijte kartotéky, ozdobné koše a další. Tyto organizační předměty mohou být pro oko příjemné i funkční. Atraktivní a organizované prostory proto zlepšují vaši produktivitu.
Využijte zelenou barvu
Výběr správných barev pro domácí kancelář může stimulovat vaši kreativitu a produktivitu. Podle feng-šuej je zelená spojena s růstem a rozhodností, přináší pocity klidu a probouzí tvůrčí výkon.
Pokud nechcete mít celou kancelář vymalovanou na zeleno, natřete pouze tu stěnu, na níž se díváte, nebo která je vám nejblíže. Rostliny a další zelené doplňky jsou také vynikající pro zavedení zlepšení nálady.
TIP: Teprve s podnikáním i domácí kanceláří začínáte? Dobře nastavená cenotvorba je základem každého podnikatele a my vám poradíme, jak na to.
A jak máte home office zařízenu vy?